יום חמישי, 17 בינואר 2013

שידוך-כקריעת ים סוף-האומנם?/מאמר מאת: אהובה קליין.

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

שידוך -  כקריעת ים סוף- האומנם?
לאור התבוננות  בתנ"ך.
מאת: אהובה קליין.

אתי הייתה מורה משכמה ומעלה במשך שנים רבות לימדה את תלמידיה מתוך אהבה ומסירות נפש, מתייחסת אליהם ממש כמו אל ילדיה.
בתום למעלה משלושים שנה- פרשה לגמלאות.
חיש מהר  נרתמה למשימה חדשה -לעסוק בשידוכי מצווה-ניסיון להפגיש זוגות למען הקמת משפחות בישראל.
מידי יום ביומו  היא   פעילה בארגון:"ישפה"
משוחחת עם בחורים ובחורות ומנסה להתאים  ביניהם- למען מטרה  נעלה זו.
ככל שהזמן חולף היא  מגיעה למסקנה: המלאכה אינה קלה,לא לחינם נאמר:"קשה  זיווגו של אדם כקריעת ים סוף".
היא שמה לב, כי הדרישות ליופי חיצוני מאד נפוצות,עניין הגובה והמשקל תופש מקום ממש מרכזי,כנראה בהשפעת כל מיני גורמים כגון: תקשורת ,טלוויזיה, עיתונות,פרסומות....
פעמים רבות- רב הדגש על הטפל מאשר על העיקר.לשמחתה, היא הצליחה כבר לקשר בין כמה בני זוג ומצפה לראות בע"ה בקרוב חתונה.
מעניין במיוחד,כיצד התנהלו בתקופות הקדומות נושאי השידוכים ?
לשם כך נתבונן בשליחותו של אליעזר - עבד אברהם,הוא הולך בצווי אברהם אדונו לחפש שידוך ליצחק.
אליעזר נושא תפילה לבורא עולם למען הצלחתו:"..ה' אלוהי אדוני אברהם הקרה- נא לפני  היום ועשה –חסד עם אדוני אברהם:הנה אנוכי ניצב על-עין המים ובנות אנשי העיר יוצאות לשאוב  מים: והיה הנערה אשר אומר אליה הטי  נא כדך ואשתה ואמרה שתה וגם- גמליך אשקה אותה הוכחת לעבדך ליצחק ובה אדע כי עשית חסד עם- אדוני"
התפילה נושאת פרי והתורה מתארת:"ויהי-הוא טרם כילה לדבר והנה רבקה יוצאת...וכדה על- שכמה.והנערה טובת מראה מאד בתולה ואיש לא ידעה ותרד העיינה ותמלא כדה"[בראשית כ"ד,י"ב-כ"א]
רבקה מגישה מים לאליעזר וגם לגמלים.
היא אשת חסדים,בעלת לב רחב,צנועה, חרוצה,מתייחסת בכבוד רב לאליעזר ודואגת בסבלנות רבה גם לגמלים.
אליעזר בתמורה מעניק לה תכשיטים ובכך מייעד אותה ליצחק

jbry91g0e7112qbfqyvl.jpg

ציורי תנ"ך/ אליעזר צופה ברבקה ליד הבאר/ ציירה: אהובה קליין (c)[שמן על בד]

מתוך התבוננות עמוקה בנושא, ניתן להסיק,כי על מנת להצליח במציאת שידוך,ראשית יש להתפלל להקב"ה, כי רק הוא בפועל מזווג זיווגים ואילו השדכנים הם רק שליחים,כמובן יש להתבונן מקרוב במשודך,או המשודכת,כדי להכיר לא רק את החיצוניות ,אלא  בעיקר  את הפנימיות.
בתנ"ך ישנו דגש במיוחד,על מפגשי  בני הזוג- דווקא ליד מקורות מים, המים בתנ"ך מסמלים את התורה.
כאשר בית יהודי מבוסס על ערכי התורה- אזי הברכה והשכינה שורה בין בני הזוג.
האישה משמשת עזר כנגד האיש.
אם נתבונן בעומק המילים:איש,אשה.ניווכח כי אותיות: שם ה' מופיעות אצל האיש והאשה.
אך אם נימחק את  אותיות: שם ה'-התוצאה אש.
למה הדבר דומה? כאשר אנו מניחים סיר מים על הגז-יש הרמוניה בין האש למים,האש מרתיחה את המים,אבל כאשר אנחנו שופכים מים על האש- המים מכבים את האש.
יהי רצון שירבו שמחות בישראל ויתקיים בנו הפסוק:

"עוד ישמע בהרי יהודה קול ששון וקול שמחה..". אמן ואמן.

*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הרב אבינר