יום רביעי, 11 באפריל 2012

ציורי תנ"ך/ טריפטיכון,"הניצנים נראו בארץ"/ציירה: אהובה קליין (c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)
"הניצנים נראו בארץ עת הזמיר  הגיע וקול התור נשמע בארצנו" [שיר השירים ב,י"ב]

טריפטיכון.
הטכניקה: שמן על בד.riqrrnr4vt8vvdpde8ky.jpg
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

יום שלישי, 10 באפריל 2012

ניחוח אביבי/ שיר מאת: אהובה קליין (c)הלחנה וביצוע: גדי רוט.

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)
ניחוח אביבי/ מילים  מאת: אהובה קליין.(c)
הלחנה וביצוע: גדי רוט.
ניחוח אביבי משכר חושים
ניצנים   צצים בגנים ובוסתנים
כמרבד  ססגוני רחב ידיים
מעליו ציפורים פורשות כנפיים.

שלמה המלך ישקיף למרחקים
יתבשם כולו ריח בשמים
רוחו  כמשברי ים אדירים
גלי שמחה נפשו מציפים.

מתפעל מיופי הבריאה
מתרגש מפאר היצירה
מעומק ליבו יתפלל
שתפרח שלווה בישראל.

ממעל יתאספו מלאכי שמים
עיניהם דומעות כמפלי מים
פה אחד תחנונים ובקשות
די למלחמות   תפרחנה ישועות.
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

יום ראשון, 8 באפריל 2012

שיר לשיר השירים/ מאת: אהובה קליין (c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

שיר לשיר השירים / מאת אהובה קליין (c)

שיר השירים, שיר מחמדים
כלול בספר  הספרים
אמרות  ומשלים.
נכתב בעט סופרים
מזה שנות דור
על ידי החכם  מכל.

נחלקו בו המפרשים:
האם אהבת בשרים
או, קודש  הקודשים?
ר' עקיבא פסק: קדושה
אהבה  רוחנית  טהורה
בין  הדוד  לרעיה.

"שיר  השירים אשר  לשלמה" מלכנו
בזעיר אנפין יהלום מקדשנו
ברוח הקודש נכתב,
על געגועי האומה לאלוקיו - נרמז
לאורך שרשרת ארוכת  הגלויות
אך, באחרית הימים ישועות!
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

יום חמישי, 5 באפריל 2012

ליל שימורים/ שיר מאת: אהובה קליין (c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)
ליל שימורים/ שיר מאת: אהובה קליין.((c
ליל שימורים במצרים
קורבן נשחט בן הערביים
חוליה בשרשרת הגלויות
מפנה פניה לישועות.

ישראל חדורי אמונה
בנפשם גיל ורננה
לא עוד עבדים
אלא בני חורין.

שערי גאולה מצטלצלים
שבח והודיה לאלוקים
אור חדש מאיר
ניחוח קדושה מעתיר.
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

יום רביעי, 4 באפריל 2012

אליהו הנביא- האם מלאך,או אדם בשר ודם?/מאמר מאת: אהובה קליין(c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)
אליהו הנביא-האם מלאך או אדם בשר ודם?
מאת: אהובה קליין.(c)

ליל הסדר  אצל משפחת טל נערך בחגיגיות מופלאה, השולחן היה מעוטר במפה צחורה, כלים נאים ,קערת פסח הדורה, ארבע כוסות וכוס  מוזהבת לאליהו הנביא, הכול ציפו לבואו של הגואל בשעת אמירת:"שפוך חמתך על הגויים...
אך, בתום ליל הסדר לאחר חצות,  כאשר המשפחה והאורחים התחילו להתפזר מאושרים,אך עייפים,אלירן הקטן, סירב לעזוב בתוקף את כיסאו.
אימו הפצירה בו שילך למיטתו,אך הוא אמר בנחרצות:" אני ממתין לאליהו הנביא ואינני נפרד מכיסאי עד שאראה במו עיניי שהוא מגיע ולוגם מכוס היין".
נשאלת השאלה:
 מיהו אליהו הנביא,שהכול מצפים לו, האם הוא אדם בשר ודם ,או מלאך?
לראשונה אנו פוגשים את אליהו הנביא בספר מלכים-א,[י"ז]
אין הכתוב מספר לנו  מי היו הוריו? היכן נולד? אלא הוא מופיע במפתיע:
"ויאמר אליהו התשבי מתושבי גלעד אל אחאב חי ה' אלוקי ישראל אשר- עמדתי לפניו אם יהיה השנים האלה טל ומטר כי אם לפי דברי"
לפי פסוק זה -מסתבר שאליהו היה  מעיר ששמה  תושב- בנחלת נפתלי ומשם עבר לארץ גלעד  ולכן נקרא גם גלעדי.
כאן הוא פוגש את אחאב מלך ישראל - העוסק בעבודה זרה  ולועג  לתורת משה באומרו: כי בכתובים נאמר: אם עם ישראל יעסוק בעבודה  זרה- ייענש:"..ועצר  את השמים ולא יהיה מטר  והאדמה לא תיתן את יבולה.."[דברים י"א,י"ז]
ואילו הוא למרות עיסוקיו בפולחן עבודת הכוכבים -אינו רואה כי עונש זה מתקיים.
אליהו הנביא מודיע לו: כי בקרוב אכן תגיע הבצורת והדבר אכן יצא לפועל.
בנוגע לזהותו של הנביא ישנן דעות שונות:
"הכלי יקר" אומר: כי אליהו הנביא היה למעשה  אחד  מהמלאכים המקטרגים על בריאת האדם.
לכן הקב"ה הוריד אותו למטה , בלבוש גשמי בדומה למלאכים שבאו לבקר את אברהם אבינו והיו נראים כאוכלים מהכיבוד שאברהם הגיש להם.- כך היה אליהו ולבסוף עלה חזרה לשמים.
גם החיד"א אומר: כי אליהו היה מלאך ,אך בניגוד  לפירוש הראשון,הוא טוען כי אליהו היה בעד יצירת האדם ואחר כך שלח אותו ה' לארץ שייוולד  מבני האדם.
מעניין, כי רבותינו סברו שהוא אדם בשר ודם, אלא שנחלקו הדעות מאיזה שבט היה,יש אומרים  כי מוצאו משבט גד ויש אומרים: כי משבט בנימין ויש
הסוברים כי אליהו הוא פינחס משבט לוי.
אלו ואלו  דברי אלוקים חיים.שהרי שבעים פנים לתורה.
בכל אופן,לפי המתואר בתנ"ך אין אליהו הנביא מת כאחד האדם,אלא עלה בסערה השמיימה כפי שהכתוב מציין:"ויהי  המה הולכים הלוך ודבר והנה רכב אש וסוסי אש ויפרדו בין שניהם ויעל אליהו בסערה השמים ואלישע רואה והוא מצעק אבי,אבי רכב ישראל ופרשיו.." [מלכים-ב,ב,י"א-י"ב]
חז"ל מתארים את זמן ביאת המשיח שאליהו הנביא יבוא לפני בוא המשיח ויכריז על בואו ומסתמכים על הפסוק:
"הנה אנוכי שולח לכם את אליהו הנביא לפני בוא יום ה' הגדול והנורא: והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על- אבותם.."
[מלאכי  ג,כ"ג-כ"ד]
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

אליהו הנביא והבשורה/ שיר מאת: אהובה קליין(c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)
אליהו הנביא והבשורה/ שיר מאת: אהובה קליין(c)

רוח אדירה מחוללת מחולות
נוצרת עימה רזים וסודות
מערבלת ענני כבשן וגופרית
יוצרת סביבה אש צבעונית.

כהרף עין מתבארת התמונה
סוסים אביריים מושכים כרכרה
מתוכה מנופף אליהו לאלישע
העומד נפעם זועק זעקה.

אך יום יגיע  במהרה
בו ישוב אליהו בסערה
בפיו   יבשר לעם בשורה
בכפיו יגיש יונה צחורה.

הערה: השיר  בהשראת  [מלכים ב, ב]
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

ציורי תנ"ך/ כוסו של אליהו הנביא והגעתו/ציירה: אהובה קליין(c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)
"הנה אנוכי שולח לכם את אליהו הנביא לפני בוא יום ה' הגדול והנורא: והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם" [מלאכי ג,כ"ג-כ"ד]
הטכניקה: שמן על בד.gydujye8u6hu9e38bqxv.jpg
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

הרב אבינר