יום רביעי, 21 בנובמבר 2012

יעקב רועה כבשים/ שיר מאת: אהובה קליין (c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

יעקב  רועה כבשים
שיר מאת: אהובה קליין©

יעקב רועה כבשים
שבע ושבע שנים
בעיניו כימים אחדים
אהבה חוצה רקיעים.

עיניו נושא לרחל
לשאתה במהרה מייחל
בשפתיו  ירבה להתפלל
למען חזון ישראל.

ליד הבאר מהלכת
בכד החרס אוחזת
עטופה מלבושים צנועים
במוחה חלומות אצים.

רוקמת תוכניות לעתיד
למען תמלא תפקיד
אם מסורה לשבטים
לעם ישראל שורשים.

הערה: השיר בהשראת פרשת ויצא [חומש בראשית]
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

ציורי תנ"ך/ יעקב עובד שבע שנים נוספות בעד רחל/ ציירה: אהובה קליין (c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)
"ויעבוד יעקב ברחל שבע שנים ויהיו בעיניו כימים אחדים באהבתו אותה"[בראשית כ"ט,כ]

הטכניקה: שמן על בד.sm9uycvoa8xfswaczfwe.jpg
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

יום שני, 19 בנובמבר 2012

יעקב פוגש ברחל/ שיר מאת: אהובה קליין(c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

יעקב פוגש ברחל/ שיר מאת: אהובה קליין ©

השמש כובשת פניה בעננים
יעקב יופיע לפגישת חיים
סביבו כבשים עטורי פעמונים
צימאונם גובר במקהלה פועים.

לפי הבאר גדיים נדחפים
בפיהם קולות מנגינת תחנונים
יעקב לוטש עיניו
חיש ישנס מותניו.

בעוד האבן יגולל
יחזה לפתע ברחל
ברוחו רואה עתידות
עיניו כנהר דמעות.

אלוקים רוקם תוכניות
אומן זיווגים והתקשרויות
למען שושלת קדושה
לעד קיימת ומאירה.

הערה: השיר בהשראת פרשת ויצא [חומש בראשית]
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

ציורי תנ"ך/ יעקב מגולל את האבן מפי הבאר/ ציירה: אהובה קליין (c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

"ויהי כאשר ראה יעקב את רחל בת -לבן אחי אמו ואת- צאן לבן אחי אמו ויגש יעקב ויגל את- האבן מעל פי הבאר וישק את- צאן לבן אחי אמו" [בראשית כ"ט,י]


הטכניקה: צבעי שמן על בדi8sbil52qbpbnnc29i3q.jpg

*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

יעקב יוצא מבית הוריו/ שיר מאת: אהובה קליין.(c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

יעקב יוצא מבית  הוריו

מאת: אהובה קליין.(c) 


יעקב- יוצא מבית הוריו,
אל  חרן- מועדות פניו.
מלווה במלאכים צחורים-
עליו בכנפיהם  מסוככים.

יעקב יוצא מבית הוריו,
אור  תורה- מאיר  פניו.
"איש תם יושב אוהלים"
לחישתו- תפילה לאלוקים.

יעקב – יוצא מבית הוריו,
זיו שכינה בעקבותיו.
עתיד צופן לו ניסיונות.
כוחו שואב-  בבתי מדרשות.

יעקב יצא בציווי הוריו.
בטחון בה'- בוער בעצמותיו.
אל דרך לא קלה-
יישא רגליו - כאיילה.
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

יום ראשון, 18 בנובמבר 2012

פרשת ויצא-החלום ומשמעותו הנצחית/מאמר מאת: אהובה קליין .

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

פרשת ויצא- החלום ומשמעותו  הנצחית .
מאמר מאת: אהובה קליין

בפרשתנו קוראים אנו על יציאתו של יעקב מבית הוריו בעצתם - אל  חרן
ובדרך הוא מגיע אל מקום שהתורה אינה  מפרטת מה שם המקום?
וכך כתוב בלשון התורה: "ויצא  יעקב מבאר שבע וילך  חרנה ויפגע במקום וילן שם כי- בא השמש וייקח מאבני המקום וישם מראשותיו וישכב במקום ההוא: ויחלום והנה סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה והנה מלאכי אלוקים עולים ויורדים בו..." [בראשית כ"ח, י- י"ג] מעניין כאשר בבוקר  יעקב מתעורר הוא  לוקח את האבן שהייתה מראשותיו ומשתמש בה למצבה, הוא צק עליה שמן וקורא למקום בשם:  בית-אל והוא נודר נדר:
"וידר יעקב נדר לאמור: אם יהיה אלוקים עמדי ושמרני בדרך הזה אשר אנוכי הולך ונתן לי לחם לאכול ובגד ללבוש ושבתי בשלום אל בית אבי והיה ה' לי לאלוקים....."
מתעוררות כאן כמה שאלות:
 א] מדוע כתוב:"ויפגע במקום" מדוע לא כתוב: הגיע למקום?
ב] מה היה שם המקום?
ג] מה היה המסר של חלום סולם יעקב?
ד]מדוע יעקב מבקש בקשות  צנועות מצד אחד – בגד ללבוש ולחם לאכול, אך מצד שני
הוא מבקש לחזור בשלום אל ארץ ישראל וחפץ שה' יהיה לו לאלוקים- זוהי בקשה גדולה
ובמיוחד הדבר מוזר שהרי ה' מבטיח לו בחלום: "והנה אנוכי עימך ושמרתיך בכל אשר תלך" ?
התשובה לשאלה א] "ויפגע במקום" – על פי רש"י הכוונה- לשון  פגישה - כלומר יעקב נפגש כאן עם המקום.
הפירוש השני לכך על פי רבותינו: הכוונה לשון תפילה ולומדים מכאן שיעקב תיקן תפילת ערבית.
פירוש שלישי: פגיעה – הכוונה שקפצה ליעקב הדרך- התקצרה לו- היינו שהר המוריה נעקר ממקומו ובא  לקראתו, יעקב  נפגש עם המקום זה כנגד  זה.
התשובה לשאלה ב] רש"י אומר  שניתן ללמוד מלשון הכתוב:"במקום" כאלו כתוב:"בהמקום" כלומר יעקב  הגיע למקום ידוע והוא הר המוריה ורש"י מסתמך על הפסוק[בראשית כ"ב.ד]
"וירא את המקום מרחוק" בדרך לעקידת יצחק- ראה אברהם מרחוק את הר המוריה המיועד לעקידה.
תשובה לשאלה ג] הקב"ה מראה ליעקב סולם עם שלבים כדי לתת לו להבין שעליו להמשיך לטפס בסולם הרוחני גם לאחר שלמד תורה במשך ארבע עשר שנים אצל שם ועבר, אין סוף למדרגות וחייבים להמשיך  לטפס הלאה, אך הקב"ה מראה ליעקב שגם יורדים מהסולם,
לעלות קשה מאד אבל לרדת ניתן בקלות- כלומר ניתן להידרדר בקלות ומהר חס ושלום.
בחלום  רואה יעקב שגם כל  הבריאה עולה, או חלילה היא עלולה לרדת עימו .
למה הדבר דומה?  לשרשרת העשויה חוליות, חוליות והאדם  נמצא בראשה כאשר הוא נמצא בעליה רוחנית הוא מושך איתו כלפי מעלה את כל החוליות של השרשרת היינו את כל הבריאה  כולה.
מסיבה זו ,יעקב  נודר נדר למרות הבטחות ה' - כי כאדם צדיק יש לו תביעות רבות מעצמו להתרוממות  רוחנית, הוא חושש שלא יהיה ראוי  לקיום הבטחת ה' שמא זכויותיו לא יהיו  מספיקות, לכן הוא שואף להמשיך לעלות בשלבי הסולם כלפי מעלה.
תשובה  לשאלה ד] מצד אחד יעקב מבקש  בקשות צנועות- לחם לאכול ובגד ללבוש, כי בצד הגשמי האדם חייב להסתפק במועט, אך מצד שני יעקב מבקש בקשה רוחנית רחבה.

להיקרא בשם אלוקי  יעקב-  בתפילה וזאת יחד עם  אבותיו: "אלוקי אברהם אלוקי יצחק אלוקי יעקב"
יעקב מבין את מסר החלום שלא ניתן לעלות למעלה בסולם הרוחני בבת אחת, אלא שלבים, שלבים.
[בתהילים פ"א, י"א] נאמר: "...הרחב פיך ואמלאהו" דויד המלך מבין שבדברי תורה- בדברים הרוחניים אדם צריך לבקש: "מלא הפה" והקב"ה יקבל בקשה זו ברוחב לב.
ואם האדם יישם נוסחא זו- אזי יזכה להגיע לראש הסולם במקום שה' ניצב.
יעקב קלט היטב את מסר החלום והמשיך להתעלות בלימוד התורה וכך  זכה להיקרא בדומה לאבותיו :"אלוקי אברהם אלוקי יצחק אלוקי יעקב"
מי ייתן וכל אחד מאיתנו יישם את דרכו של יעקב ובכך נזכה בקרוב  לגאולה שלמה.
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

יום שבת, 17 בנובמבר 2012

ציורי תנ"ך/ רבקה מביטה אל עבר עשיו/ציירה: אהובה קליין(c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

" ורבקה שומעת בדבר יצחק אל-עשיו בנו וילך עשיו השדה לצוד ציד להביא" [בראשית כ"ז,ה]

הטכניקה: שמן על בד.

*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

הרב אבינר