יום רביעי, 11 באפריל 2012

ציורי תנ"ך/ בעלי חיים כשרים לעומת טמאים/ ציירה: אהובה קליין(c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)
"..דברו אל- בני ישראל לאמור: זאת החיה אשר תאכלו מכל בהמה אשר על- הארץ..." [ויקרא י"א,ב]

הטכניקה: שמן על בד.vhpy8tebvtmlop7vgvfc.jpg
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

פרשת שמיני-בעלי חיים אסורים לאכילה- מדוע?/אהובה קליין.

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)
פרשת שמיני- בעלי חיים אסורים לאכילה- מדוע? /
מאמר מאת:אהובה קליין.

אחד הנושאים המרכזיים בפרשת שמיני:איסור אכילת בעלי חיים ועופות טמאים ,נאמר בלשון התורה :"וידבר ה' אל משה ואל- אהרון לאמור אליהם דברו אל בני ישראל לאמור זאת החיה אשר תאכלו מכל בהמה אשר על הארץ כל מפרסת פרסה ושוסעת שסע פרסות מעלת גרה בבהמה אותה תאכלו,אך את זה לא תאכלו..."
מעניין מהו הטעם לאיסור זה?
על כך יש כמה  תשובות:
א] לפי הגמרא[ב"מ ס"א:] הרי כתוב בסוף הפסוקים המספרים על איסור אכילת הטמא: "ולא תטמאו את נפשותיכם כי אני ה' המעלה אתכם מארץ מצרים" שואלים בגמרא מדוע נאמר כאן[במאכלות אסורים] המילים:"המעלה אתכם ולא נאמר:"המוציא אתכם" ? כמו שניתן למצוא במקומות אחרים בתורה,על כך עונה הגמרא: כי המילה:"המעלה" פרושה = מעלה: "אמר הקב"ה אלמלא העליתי את ישראל ממצרים, אלא בשביל דבר זה שאין מטמאין בשרצים-דיי" בכך שעם ישראל אינם אוכלים שרצים זוהי מעלה גדולה ואילו היו נשארים במצרים היו עלולים  חלילה להגיע לידי אכילת שרצים.
ב] לפי רבותינו:  האוכל מאכלות אסורים גורם לפגיעה קשה בנפשו.
על ידי אכילת בשר טמא- נגרמת פגיעה  בפנימיותו של האדם,  עצם האכילה נעשה דבר בלתי נפרד מדמו ובשרו של האוכל ומסיבה זו כאשר תינוק יונק זקוק למינקת- יש למסור אותו,אך ורק, למינקת המקפידה על אכילת מזון כשר ,עניין זה מקורו במשה רבנו כאשר היה תינוק התנגד לינוק מהמניקות המצריות שבת פרעה הביאה לו עד שקראה מרים לאימו. שהרי נאמר: "פה שעתיד לדבר עם השכינה ינק דבר טמא?" [סוטה י"ב]
ג] לפי אונקלוס: טמא פירושו = סתום [ברא' כ"ו, ט"ו] אדם האוכל בשר טמא גורם לסתימה ואין האור האלוקי יכול לחדור לנשמתו.
ד] הגמרא אומרת כי מהפסוק:"לא תטמאו בהם ונטמתם בם" חסרה האות א' מכאן המסקנה כי זוהי לשון של טמטום ,מכאן שאכילת הטמא גורמת לסתימה:" אוטמת וסותמת מכל חוכמה" את לב האדם [יומא ל"ט ורש"י שם]
אדם הנזהר מאכילת בשר טמא נוצרת בו  מעלה רוחנית- כי מקיים את צוויי התורה. האדם כובש את היצר ובכך הוא נבדל מן הבהמה שאינו  מכניס לפה כל דבר, אלא, על ידי  ריסון עצמי זה – הוא זוכה לברכה בכל תחומי התורה שהרי  ללא ריסון עצמי זה - לאדם יהיה קשה להתמודד בשאר אתגרים שמציב לו הבורא.
ה] לפי דברי הרמב"ם בספר:  משנה  תורה[סוף ספר טהרה] הטומאה והטהרה הם גזירת הכתוב והם בגדר חוקים המופיעים בתורה.
ו]לפי ר'  יצחק אברבנאל: איסור אכילת בעלי חיים טמאים הוא משום שהתורה דואגת לבריאות הנפש מאכלים אלה משקצים את הנפש הטהורה.
ז] לפי ר' יצחק בן משה עראמה בספרו:" עקדת יצחק" עם ישראל הוא מזן מיוחד וקדוש
ואינו מסוגל לאכול מאכלים אלה לעומת הגויים שלהם האכילה לא תזיק.
לסכום: יהי רצון ועם ישראל  יקפיד על אכילת בשר כשר ובכך יזכה לאור אלוקי ויתעלה בסולם הרוחני ויזכה לקרב את הגאולה כפי שרמוז בפרשה "שמיני"- 410 בגימטריא ראשי תיבות:"שאו מרום עינכם" וכן שחרית מנחה וערבית= אליהו משיח המסמלים את  בשורת הגאולה השלמה בקרוב אמן ואמן.
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

ציורי תנ"ך/ טריפטיכון,"הניצנים נראו בארץ"/ציירה: אהובה קליין (c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)
"הניצנים נראו בארץ עת הזמיר  הגיע וקול התור נשמע בארצנו" [שיר השירים ב,י"ב]

טריפטיכון.
הטכניקה: שמן על בד.riqrrnr4vt8vvdpde8ky.jpg
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

יום שלישי, 10 באפריל 2012

ניחוח אביבי/ שיר מאת: אהובה קליין (c)הלחנה וביצוע: גדי רוט.

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)
ניחוח אביבי/ מילים  מאת: אהובה קליין.(c)
הלחנה וביצוע: גדי רוט.
ניחוח אביבי משכר חושים
ניצנים   צצים בגנים ובוסתנים
כמרבד  ססגוני רחב ידיים
מעליו ציפורים פורשות כנפיים.

שלמה המלך ישקיף למרחקים
יתבשם כולו ריח בשמים
רוחו  כמשברי ים אדירים
גלי שמחה נפשו מציפים.

מתפעל מיופי הבריאה
מתרגש מפאר היצירה
מעומק ליבו יתפלל
שתפרח שלווה בישראל.

ממעל יתאספו מלאכי שמים
עיניהם דומעות כמפלי מים
פה אחד תחנונים ובקשות
די למלחמות   תפרחנה ישועות.
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

יום ראשון, 8 באפריל 2012

שיר לשיר השירים/ מאת: אהובה קליין (c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

שיר לשיר השירים / מאת אהובה קליין (c)

שיר השירים, שיר מחמדים
כלול בספר  הספרים
אמרות  ומשלים.
נכתב בעט סופרים
מזה שנות דור
על ידי החכם  מכל.

נחלקו בו המפרשים:
האם אהבת בשרים
או, קודש  הקודשים?
ר' עקיבא פסק: קדושה
אהבה  רוחנית  טהורה
בין  הדוד  לרעיה.

"שיר  השירים אשר  לשלמה" מלכנו
בזעיר אנפין יהלום מקדשנו
ברוח הקודש נכתב,
על געגועי האומה לאלוקיו - נרמז
לאורך שרשרת ארוכת  הגלויות
אך, באחרית הימים ישועות!
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

יום חמישי, 5 באפריל 2012

ליל שימורים/ שיר מאת: אהובה קליין (c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)
ליל שימורים/ שיר מאת: אהובה קליין.((c
ליל שימורים במצרים
קורבן נשחט בן הערביים
חוליה בשרשרת הגלויות
מפנה פניה לישועות.

ישראל חדורי אמונה
בנפשם גיל ורננה
לא עוד עבדים
אלא בני חורין.

שערי גאולה מצטלצלים
שבח והודיה לאלוקים
אור חדש מאיר
ניחוח קדושה מעתיר.
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

יום רביעי, 4 באפריל 2012

אליהו הנביא- האם מלאך,או אדם בשר ודם?/מאמר מאת: אהובה קליין(c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)
אליהו הנביא-האם מלאך או אדם בשר ודם?
מאת: אהובה קליין.(c)

ליל הסדר  אצל משפחת טל נערך בחגיגיות מופלאה, השולחן היה מעוטר במפה צחורה, כלים נאים ,קערת פסח הדורה, ארבע כוסות וכוס  מוזהבת לאליהו הנביא, הכול ציפו לבואו של הגואל בשעת אמירת:"שפוך חמתך על הגויים...
אך, בתום ליל הסדר לאחר חצות,  כאשר המשפחה והאורחים התחילו להתפזר מאושרים,אך עייפים,אלירן הקטן, סירב לעזוב בתוקף את כיסאו.
אימו הפצירה בו שילך למיטתו,אך הוא אמר בנחרצות:" אני ממתין לאליהו הנביא ואינני נפרד מכיסאי עד שאראה במו עיניי שהוא מגיע ולוגם מכוס היין".
נשאלת השאלה:
 מיהו אליהו הנביא,שהכול מצפים לו, האם הוא אדם בשר ודם ,או מלאך?
לראשונה אנו פוגשים את אליהו הנביא בספר מלכים-א,[י"ז]
אין הכתוב מספר לנו  מי היו הוריו? היכן נולד? אלא הוא מופיע במפתיע:
"ויאמר אליהו התשבי מתושבי גלעד אל אחאב חי ה' אלוקי ישראל אשר- עמדתי לפניו אם יהיה השנים האלה טל ומטר כי אם לפי דברי"
לפי פסוק זה -מסתבר שאליהו היה  מעיר ששמה  תושב- בנחלת נפתלי ומשם עבר לארץ גלעד  ולכן נקרא גם גלעדי.
כאן הוא פוגש את אחאב מלך ישראל - העוסק בעבודה זרה  ולועג  לתורת משה באומרו: כי בכתובים נאמר: אם עם ישראל יעסוק בעבודה  זרה- ייענש:"..ועצר  את השמים ולא יהיה מטר  והאדמה לא תיתן את יבולה.."[דברים י"א,י"ז]
ואילו הוא למרות עיסוקיו בפולחן עבודת הכוכבים -אינו רואה כי עונש זה מתקיים.
אליהו הנביא מודיע לו: כי בקרוב אכן תגיע הבצורת והדבר אכן יצא לפועל.
בנוגע לזהותו של הנביא ישנן דעות שונות:
"הכלי יקר" אומר: כי אליהו הנביא היה למעשה  אחד  מהמלאכים המקטרגים על בריאת האדם.
לכן הקב"ה הוריד אותו למטה , בלבוש גשמי בדומה למלאכים שבאו לבקר את אברהם אבינו והיו נראים כאוכלים מהכיבוד שאברהם הגיש להם.- כך היה אליהו ולבסוף עלה חזרה לשמים.
גם החיד"א אומר: כי אליהו היה מלאך ,אך בניגוד  לפירוש הראשון,הוא טוען כי אליהו היה בעד יצירת האדם ואחר כך שלח אותו ה' לארץ שייוולד  מבני האדם.
מעניין, כי רבותינו סברו שהוא אדם בשר ודם, אלא שנחלקו הדעות מאיזה שבט היה,יש אומרים  כי מוצאו משבט גד ויש אומרים: כי משבט בנימין ויש
הסוברים כי אליהו הוא פינחס משבט לוי.
אלו ואלו  דברי אלוקים חיים.שהרי שבעים פנים לתורה.
בכל אופן,לפי המתואר בתנ"ך אין אליהו הנביא מת כאחד האדם,אלא עלה בסערה השמיימה כפי שהכתוב מציין:"ויהי  המה הולכים הלוך ודבר והנה רכב אש וסוסי אש ויפרדו בין שניהם ויעל אליהו בסערה השמים ואלישע רואה והוא מצעק אבי,אבי רכב ישראל ופרשיו.." [מלכים-ב,ב,י"א-י"ב]
חז"ל מתארים את זמן ביאת המשיח שאליהו הנביא יבוא לפני בוא המשיח ויכריז על בואו ומסתמכים על הפסוק:
"הנה אנוכי שולח לכם את אליהו הנביא לפני בוא יום ה' הגדול והנורא: והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על- אבותם.."
[מלאכי  ג,כ"ג-כ"ד]
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

הרב אבינר