יום שישי, 7 בנובמבר 2014

ציורי תנ"ך/ אברהם אב המון גויים/ ציירה: אהובה קליין(c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

"ויפול אברם על- פניו וידבר אתו אלוקים לאמור: אני הנה בריתי אתך והיית לאב המון גויים"[בראשית י"ז,ג-ד]

הטכניקה: שמן על בד.

Biblical painting

Abrahm

 Father of many nation
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

אב המון גויים/ שיר מאת: אהובה קליין(c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

אב המון גויים/ שיר מאת: אהובה קליין ©

 

השמים עטורי עננים

בגווני הקשת מתהדרים

אברהם בא בימים

מתהלך מאט צעדים.

 

לפתע קולות אלוקים

אל אברהם ציוויים

להתהלך להיות תמים

מעתה שלמות באיברים.

 

מעליו צל השכינה

קרני אור כעטרה

נופל על פניו

קשוב ברמ"ח  אבריו.

 

אב המון גויים

ממנו יצאו לאומים

יזכה לארץ מגורים

לבניו לדורות הבאים.

הערה: השיר בהשראת פרשת: לך-לך[חומש בראשית]


Father of many nations / Song By: Ahuva Klein ©

Clouds lined the sky
Spectrum boast
Abraham coming days
Matt walking steps.

Suddenly the sound of God
To Abraham imperatives
Walk to be innocent
Now whole organs.

Shadow over the Divine Presence
Light rays like the diadem
Falls on his face
Attentive, soul and body.

Father of many nations
Whence the nations
Living will to Israel
Sons for generations to come.
Note: The song is inspired by the affair: you-you [Genesis]


*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

יום שבת, 1 בנובמבר 2014

אברהם ושרה במצרים / שיר מאת: אהובה קליין (c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

אברהם ושרה במצרים/ שיר מאת: אהובה קליין©


 

אברהם עובר כברת דרך

עמקים טרשים שדות ירק

ממושבו באור כשדים

אל כנען בציווי אלוקים.

 

לפתע רעב בארץ היעודה

בו התברך בגדלות וברכה

עם שרה ירד למצרים                                                                                                            

בחדרי ליבו צער כמים.

 

אברהם מתמלא חששות

ולשרה יציע עצות

לפרעה נלקחת באילוצים

מיד ייענש  בנגעים.

 

חיש ישיב שרה

תחושתו רעה ומרה

ישלחהו בכבוד מלכים

עמוס אוצרות כבדים.

הערה: השיר בהשראת פרשת לך-לך [חומש בראשית]

Abraham and Sarah / Song By: Ahuva Klein (c)
BS * Copyright Ahuva Klein (c)


Abraham and Sarah in Egypt / Song By: Ahuva Klein ©





Abraham goes a long way


Rocky valleys vegetable fields


Ur seat


God's command to Canaan.





Suddenly famine in the Promised Land


It is blessed with greatness and blessing


Sarah went down to Egypt


Grief in the heart like water.





Abraham is filled with concerns


And Sarah will offer tips


Pharaoh is taken under the constraints


Immediately punished lesions.





Sarah will respond quickly


Feeling bad and bitter


So he sent him a royal welcome


Heavy laden treasures.


Note: The song is inspired by the story of you-you [Genesis]
*

*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

ציורי תנ"ך/ פרעה משיב את שרה לאברהם במצרים/ ציירה: אהובה קליין (c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)
"ויקרא פרעה לאברם ויאמר מה זאת עשית לי למה לא הגדת לי כי אשתך היא? למה אמרת אחותי היא ואקח אותה לי לאישה ועתה הנה אשתך קח ולך"[בראשית י"ב,י"ח-י"ט]

הטכניקה: שמן על בד.


Biblical painting

Pharaoh returns Sarah to Abraham
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

יום שני, 27 באוקטובר 2014

פרשת לך-לך-מעשה אבות- סימן לבנים-כיצד?/ מאמר מאת: אהובה קליין.

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

פרשת לך –לך- מעשה אבות- סימן לבנים-כיצד?
 
מאמר מאת: אהובה קליין.
[לעילוי נשמת אמי: חיה ז"ל בת בן-ציון]
 
הפרשה פותחת בניסיונות שנתנסה אברהם אבינו:
במסכת אבות נאמר "עשרה ניסיונות נתנסה אברהם אבינו ועמד בכולם להודיע כמה חיבתו של אברהם עליו השלום"
כבר בתחילת הפרשה -התורה מתארת את  שלושת הניסיונות הראשונים:



ציורי תנ"ך/ "לך-לך.."/ ציירה: אהובה קליין(c) [שמן על בד]

הניסיון הראשון: באור כשדים ששם הפילו נמרוד לתוך כבשן האש וניצל, אין הדבר מפורש בתורה, אלה בקבלה, אך הדבר רמוז בסוף פרשת נח, שם נאמר פעמיים: "אור כשדים"[בראשית  י"א, כ"ח-ל"א] ובעבור אותו ניסיון שאברהם עמד בו- הבטיח לו ה'  להביאו אל הארץ: "..לך- לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך: ואעשך לגוי גדול ואברכך ואגדלה שמך והיה ברכה"[שם י"ב, א-ב]
הניסיון השני: הרעב בארץ: "ויהי רעב בארץ וירד אברהם מצרימה לגור שם כי כבד הרעב בארץ: ויהי כאשר הקריב לבוא מצרימה-
ויאמר אל- שרי אשתו הנה- נא ידעתי כי אישה יפת מראה את: והיה כי- יראו אותך המצרים ואמרו אשתו זאת והרגו אותי ואותך יחיו: אמרי נא אחותי את למען ייטב לי בעבורך  וחייתה נפשי בגללך"[י"ב, י-י"ד]
הניסיון השלישי: פרעה כועס על אברהם לאחר שלקח אליו את שרי והתברר לו כי היא אשתו  ולא אחותו: "ויקרא פרעה לאברם ויאמר מה—זאת עשית לי למה לא—הגדת לי כי אשתך היא: למה אמרת אחותי היא ואקח אותה לי לאישה ועתה הנה אשתך קח ולך:"[שם י"ב, י"ח-כ]
השאלות הן:
א] ניסיון הרעב בארץ- מה המיוחד בו?
ב] מה המשמעות של הירידה למצרים?
ג] מדוע פרעה נענש בנגעים?
 
ניסיון הרעב בארץ.
 
הרמב"ם[במסכת אבות ה, ג] אומר: כי ניסיון הרעב בארץ היה ניסיון גדול -לפי שהקב"ה הבטיח לאברהם כי היעוד שלו בארץ ישראל:"ואעשך לגוי גדול"
והנה דווקא  בארץ כנען נוצר מצב של רעב.
רש"י אומר: כי הרעב היה אך ורק בארץ כנען ולא בשאר חלקי העולם, לפי שהקב"ה  רצה לנסות את אברהם אם יהרהר אחרי דבר ה' ,בו בזמן-שהבטיח לו כי  בארץ כנען ייהנה  מטובה וברכה. ודווקא עכשיו הוא גורם לו לעזוב את המקום מפני הרעב.
משמעות הירידה למצרים:
רבינו בחיי  מסתמך על דברי חז"ל ואומר: כי המצב הזה שבו נתון אברהם, - יש בו דמיון מדהים לגבי זרעו בגלות מצרים שהרי המצרים לקחו את שרי אשתו, וכעונש הקב"ה  נקם נקמתו בנגעים אצל פרעה ולבסוף פרעה השיב את שרי לאברהם ואברהם יוצא ממצרים במקנה, בכסף וזהב. וגם ציווה עליו פרעה אנשים לשלחם. כל התרחשויות אלו אירעו גם לבניו.
בבראשית רבה דורשים רז"ל: "כל מה שתמצא באברהם תמצא בישראל, באברהם כתיב ויהי רעב בארץ. ובישראל כתיב[בראשית מ"ה, ו] כי זה שנתיים הרעב. באברהם כתיב ותוקח האישה בית פרעה, ובישראל לקחו בנותיהן, שנאמר וכל הבת  תחיון. באברהם כתיב[בראשית י"ב] וינגע ה' את פרעה, ובישראל כתיב[שמות י"א] עוד נגע  אחד אביא על פרעה. באברהם כתיב[בראשית י"ב] ויקרא פרעה לאברם וגו', הנה אשתך קח ולך. ובישראל כתיב[שמות י"ב] ויקרא למשה ולאהרון לילה ויאמר קומו צאו מתוך עמי.
ובאברהם כתיב [בראשית י"ב] ויצו עליו פרעה אנשים וישלחו אותו,
 ובישראל כתיב[שמות י"ב] למהר לשלחם מן הארץ, באברהם כתיב[בראשית י"ג] ואברם כבד מאד במקנה בכסף ובזהב, ובישראל כתיב[שמות י"ב] וישאלו ממצרים כלי כסף וכלי זהב, באברהם כתיב[בראשית י"ג] וילך למסעיו, ובישראל כתיב:[שמות י"ב] וייסעו בני ישראל מרעמסס  סוכותה"
גם הרמב"ן  מדגיש  את רעיון עניין האבות והבנים:
1]האבות מלמדים את הבנים   מהי דרך ההתנהגות-במצבים מסוימים מתוקף היותם אבות האומה.
2] הקב"ה קובע את עתיד הבנים על פי מה שהתרחש לאבות.
3] מעשיהם של אבותינו משפיעים על עתיד הדורות הבאים.
 
 
פרעה נענש בנגעים.
רבינו בחיי שואל : מה פשעו של פרעה, הרי הוא האמין ששריי היא אשת אברהם?
אלא ,בפני הציבור אמרה שרה כי היא אחותו של אברהם, אך לפרעה גילתה את האמת שאכן היא אשת אברהם, מתוך נקודת הנחה שמלך היושב על כיסא מלכותו לא יגרום עוול, אך פרעה אמר לה כי הוא מאמין רק לדברים הראשונים שאמרה, ולא לכך שהיא אשת אברהם. מטעם זה פרעה נענש בנגעים.
וכשהתלונן בפני אברהם: "למה לא- הגדת לי כי אשתך היא"? הרי הוא האמין רק לאברהם ולא  לשרה.
רש"י  המסתמך על בראשית רבה- מפרש: כי הקב"ה הביא על פרעה "ראתן" –שהוא אחד ממיני השחין -כדי שלא יתקרב לשרי, הנגעים באו גם על אנשי ביתו.
ולפי המדרש: ארמונו של פרעה לקה בנגעים לרבות כתליו ,עמודיו וכליו.
ועל פי דיבורה של שרי, שהייתה אומרת למלאך: "הך" והמלאך היה מכה את  מלך מצרים בנגעים.
ופרעה לא נהג כאבימלך שאמר לאברהם לאחר שהשיב לו את שרה: "הנה ארצי לפניך[בראשית כ, ט"ו] והסכים שיישאר לגור שם, אלא בניגוד לכך, פרעה אומר: "לך" ולא נתן לו אפשרות לשהות במקום, כדי למנוע שיכשלו בה בני אדם, לפי שידע  פרעה והכיר את המצרים שהם שטופי זימה ועליהם נאמר:[יחזקאל כ"ג, כ]"וזרמת סוסים זרמתם" הכוונה: להתנהגות של פריצות.
פרעה נהג כך כדי לשלחו בשלום.
ולפי אונקלוס: פרעה שילח את אברהם ואשתו בכבוד.
כאשר אברהם שב לארץ ישראל-הוא ופמלייתו  שבים עם רכוש רב, כפי שהכתוב מציין:
ואברם כבד מאד במקנה בכסף ובזהב"[שם י"ג, ב]
לסיכום, לאור האמור לעיל ניתן להסיק כי אברהם בעל אמונה איתנה, הוא עומד בניסיונות ,אינו שואל שאלות את ה', אלא נוהג כפי שהתורה דורשת: "תמים תהיה עם ה' אלוקיך"[דברים  י"ח, י"ג]
ומעניינים במיוחד כל ההתרחשויות במצרים אשר עוברים עליו ואשתו, כפי שחז"ל אומרים- אכן הם סימן למה שעתיד להתרחש במצרים לזרעו,
כפי שנאמר בבראשית רבה: "אמר לו הקב"ה[לאברהם] שב, אתה סימן לבניך".
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

ציורי תנ"ך/ נח נוטע כרם/ ציירה: אהובה קליין(c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)
"ויחל נח איש האדמה ויטע כרם"[בראשית  ט,כ]
הטכניקה: שמן על בד.









Biblical painting
Noah plants avineyard
by Ahuva klein
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

יום שישי, 24 באוקטובר 2014

נח נוטע כרם/ שיר מאת: אהובה קליין(c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

נח נוטע כרם/שיר מאת: אהובה קליין ©

בתום ימי מבול

נח  מדמיין יבול

ענבים עתירי תירוש

תאווה עולה לראש.

 

חיש נוטע גפנים

בתוך בורות ותלמים

באצבעותיו מהדק שורשים

יצריו את רוחו דוחקים.

 

בדמיונו רואה כרמים

ימי בציר חוגגים

יין כמרחבי הים

כיד המלך שיכר.

הערה: השיר בהשראת פרשת נח[חומש בראשית]


Noah plants a vineyard / Song By: Ahuva Klein ©


At the end of the days torrent

Noah imagines crop
Tirosh-rich grape
Passion rises to the top.

Quickly planting vines
In pits and furrows
Fingers clamp roots
Urges the spirit urging.

Imagination sees vineyards
Celebrating Harvest Days
Wine at sea
Fit for a king liquor.
Note: The song is inspired by the story of Noah [Chumash Bereshit]

*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

הרב אבינר