יום רביעי, 7 במרץ 2012

ציורי תנ"ך/ אסתר מצביעה לעבר המן/ ציירה: אהובה קליין (c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)
"ותאמר  אסתר איש צר ואיב המן הרע הזה והמן נבעת מלפני המלך והמלכה"
 [מגילת אסתר ז.ו]

הטכניקה: שמן על בד.9t8a2hfdblma31zo3sqb.jpg
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

יום שלישי, 6 במרץ 2012

אסתר המלכה/ שיר מאת: אהובה קליין(c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)
אסתר המלכה
 שיר מאת: אהובה קליין (c)

אסתר בת אביחיל
אצילית אשת חיל
בטרם תגיח לעולם
נועדה לגאולת העם.

עטורה בגדי מלכות
עתירת בינה ופעילות
מוחה רוקם פתרונות
תבוסות  הופכות לניצחונות.

מביסה המן במילים
מאחדת שורות יהודים
סביב היושב במרומים
המשפיל גאים ומרומם שפלים.

הערה: השיר בהשראת מגילת אסתר.
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

יום שני, 5 במרץ 2012

ציורי תנ"ך/אחשורוש מעיין בספר הזכרונות/אהובה קליין (c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)
"בלילה ההוא נדדה שנת המלך ויאמר להביא את ספר הזכרונות דברי הימים ויהיו נקראים לפני המלך"
[מגילת אסתר  ו,א]

הטכניקה: שמן על בד.731ygl5csm76o47wvwya.jpg
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

בלילה ההוא נדדה שנת המלך/ שיר מאת: אהובה קליין (c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)
"בלילה ההוא נדדה שנת המלך"
/ שיר מאת: אהובה קליין©

העיר שושן בצל חשכה
צבא  השמים רומז מהפכה
רוח רעה נושבת בארמון
נושאת בחופזה עימה כידון.

אחשורוש מתהפך במיטתו
בנועם  ינסה להסיר דאגתו
מחשבותיו סובבות כמערבולות
ירא מתוכניות זדוניות.

חיש יצווה את  המשרתים
להביא לפניו דברי הימים
האמת זועקת מהכתובים
מי הצדיק ומי מהרשעים.

  הסיק  המלך מסקנה
לגמול  למרדכי טובה
בלבוש מלכות לרוממו
בחוצות שושן להאדירו.
הערה: השיר בהשראת  סיפור המגילה.
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

יום ראשון, 4 במרץ 2012

מרדכי היהודי-כדגם למנהיגות יהודית- האומנם?/מאמר מאת: אהובה קליין.

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)
מרדכי היהודי- כדגם למנהיגות יהודית - האומנם?
מאת: אהובה קליין.

על מרדכי היהודי אנו לומדים מתוך מגילת אסתר:
"איש יהודי היה בשושן  הבירה ושמו מרדכי בן יאיר בן שמעי בן קיש איש ימיני אשר הוגלה מירושלים עם הגולה אשר הוגלתה עם יכניה מלך יהודה אשר הגלה נבוכדנצר –מלך בבל. ויהי אומן את הדסה היא אסתר בת  דודו כי אין לה אב ואם.."
מתברר, כי מרדכי היהודי יכול לשמש דגם של מנהיגות לתפארת ורצוי מאד  שהמנהיגים שלנו היום  יאמצו מאורחותיו ודרכיו- כיצד לנהוג עם האויבים הקמים עלינו  לכלותינו  גם בימים טרופים אלה.
ראשית, מרדכי היה יהודי- לפי שכל מי שהוגלה עם מלכי יהודה היו קרואים יהודים בין הגויים ואין זה משנה כלל, לאיזה שבט השתייכו.
אך, המגילה מדגישה כי היה משבט בנימין שהוגלה לשושן על ידי מלך בבל.
יש אומרים: כי נקרא:"יהודי" לפי שלא נהנה  מסעודתו של מלך אחשורוש.
 יש אומרים:  היות  וסירב להשתחוות להמן הרשע  ולכן כמוהו  ככופר בעבודה זרה.
מתוך הדיוק בקריאת המגילה, אנו מבחינים שמרדכי היה גם צדיק - לפי שהרשעים נכתבים לפני שמם,לדוגמא:"נבל שמו","שבע בן בכרי שמו" ואילו אצל  הצדיקים כתוב:"ושמו מרדכי",
"ושמו קיש","ושמו שאול","ושמו אלקנה","ושמו בועז"
וכל זה מוכיח שהצדיקים  דומים לבוראם,כמו שנאמר:"ושמי ה' לא נודעתי להם".
מרדכי אמיץ ואינו מתרפס לפני המן- מזרע עמלק,כפי שנאמר:"וכל עבדי המלך אשר בשער המלך כורעים ומשתחווים להמן כי כן ציווה לו המלך ומרדכי לא יכרע ולא ישתחווה" [מגילת אסתר ג,ב-ד]
הדבר מאד מכעיס את המן,הוא שואף להשמיד את מרדכי וכל העם היהודי,הוא גם בטוח שיצליח במשימתו בטענה שהעם היהודי אינו מלוכד,כפי שאומר זאת למלך אחשורוש:"..ישנו עם אחד מפוזר ומפורד בין העמים בכל מדינות מלכותך ודתיהם שונות מכל עם ואת דתי המלך אינם עושים.." [שם ג,ח]
מרדכי לרגע אינו זונח את דבקותו בה' כפי שהמגילה מספרת:"ומרדכי ידע את כל אשר נעשה ויקרע מרדכי את בגדיו וילבש שק ואפר ויצא בתוך העיר ויזעק זעקה גדולה ומרה".
הוא מלכד את כל היהודים לתפילה וזעקה, מרדכי שולח מסר לאסתר לבוא ולהתחנן לפני מלך אחשורוש ולבקש רחמים על העם היהודי.
וכאשר שומע כי היא נתקלת במכשולים, הוא שולח לה מסר  נוסף ותקיף: עליה למלא את בקשתו,אם תתמהמה:"רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר.."!
מרדכי המכונה:"איש"-  מלמד שהיה שקול כנגד משה והדבר רמוז במשפט:"והאיש משה עניו מאד" כמו שמשה היה מחרף נפשו  למען עם ישראל כך גם מרדכי.
מי ייתן ונזכה גם אנו למנהיגים נבונים וחכמים הממעטים במילים ומרבים במעשים  כדוגמת מרדכי ומשה,ובע"ה,נצפה  לישועה קרובה בפרט ובכלל ישראל.אמן ואמן.
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

מרדכי היהודי/שיר מאת: אהובה קליין (c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)
מרדכי היהודי
 / שיר מאת אהובה קליין (c)
השמועה עברה ממדינה למדינה,
העיר שושן כמרקחה,
המלך אחשורוש  משתה חוגג,
משמחה ונחת מתמוגג,
עיניו לוהטות- באש הגאווה,
כלי המקדש מציג לראווה.

בשער ארמונו הססגוני-
יושב מרדכי היהודי,
בן שמעי, בן קיש, איש ימיני.
בעורקיו זורמים מפלי ייסורים-
הנושאים עימם  פרץ געגועים
לבית המקדש וקודש הקודשים.

לפתע, כרוח  רפאים
הופיע המן מזרע העמלקים,
כטווס הדור נוצות-
מצפה לכריעה והשתחוויות
"ומרדכי לא יכרע ולא ישתחווה"
אלא , תפילתו ישא  לבורא.

"וימלא המן חימה"
להשמיד היהודים מתוך נקמה,
מרדכי היהודי אינו  נשבר
נחוש בדעתו לקיים הנאמר
למחות את זכר  העמלקי
ובכך לקיים צווי אלוקי.
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

יום שישי, 2 במרץ 2012

ארבעת הכתרים/ שיר מאת: אהובה קליין(c)

בס"ד *כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

ארבעת הכתרים/ שיר מאת: אהובה קליין ©
זה עידן עידנים
גילו לנו חכמים:
תגלית מסעירה, מכה גלים,
אוצר ארבעת כתרים.

כתר תורה - מעורר אמונה,
כתר כהונה - עובר בתורשה,
כתר מלכות - מזרע המלוכה,
כתר שם טוב - תוצר יגיעה.

כתר שם טוב - עולה על כולם
כזרקור המאיר בלב ים,
בנוי: יסודות, שכבות ורבדים
מידות טובות, מעשים וחסדים.

שאר הכתרים בתורה רמוזים,
מגולגלים בתוך זרים מעוטרים
על שלושה מכלי המשכן:
הארון, המזבח והשולחן.
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין (c)

הרב אבינר